A TETRISZ sztori! - WORMS - PC játékok magazin

WORMS - PC játékok magazin

A blog létesítésére egy barátom csomó Armageddonos játéka adta az ötletet. A blog lényege? A főbb-főbb téma a Wormssel kapcsolatban lesz, de a blog kitér egyéb játékrovatokra, friss hírekre és videókra is. A blog egyénisége? Rengeteg egyéni rovattal foglalkozom a blogon belül. És ez évről-évre egyre csak bővülni fog. Mivel a blog a magazin megjelölést kapta, ezért úgy kell tekinteni rá mintha egy online újságot olvasnál a játékok és a worms terén, környezetszennyezés és papír nélkül. Ráadásul mindennap. Tartsatok velem mindennap akármilyen hülyeséggel, itt a Worms - PC játékok magazin!-ban. (Ha ti is megakartok osztani valamit: bolong_17@freemail.hu címemre tegyétek meg) A blog kategóriája: Tech-humor

WORMS Chat

AZ ÉN VIDEÓM! (Felhívás)

Sziasztok! Ezúttal a blog videókat is fogad. Tehát ha készítettetek egy játék vagy konzolbemutatót, de nem mertétek bemutatni itt megtehetitek. Ezzel reklámozom a videóitokat. Küldjetek be minél többet az E-mailemre:) Publikálás ha érkezik videó: 20:00

Mobiltelefonos játékok rovata!

Utolsó kommentek

A TETRISZ sztori!

2010.09.19. 15:08 :: Ernő88

TETRISZ

Ismerjük mindannyian gondolom ezt a kisgépet, amit sokan csak TETRISZ-nek hívtunk, melynek különös érdekessége az, hogy ezek a Nintendo alapján készült Tetris játék klónjai voltak. Nekem egy fekete, téglalap alakú gépem volt előszőr 1996 körül, de azon több játék volt, mint a sima Brick Game-en. (lásd a képet)

http://logout.hu/dl/upc/2010-05/61570_tetris.jpg

Az a baj, hogy nagyon kevés kép van, többnyire ez az egyetlen kép ami még használható arra, hogy kirakjam. Az első megjelenések valamikor a 90'-es évek közepén. Tulajdonképpen amikor ezek bejöttek, azt hiszem  a kvarcjátékok után, szinte meghódították a világot. Mindenki feszt ezzel játszott. Még én is... Egyszerűsége ellenére az iskolák padjain járt kézről-kézre anno, ahogy nálunk is. Nem is igazán a "formarakosgatós" alias Tetris volt mindenki kedvence, hanem a versenyautós és a kígyós (snake-hez hasonlított). Ugyanis ezek a játékok általában 9-10 szinttel (level 9-10) rendelkeztek, és minél magasabb volt a szint, annál nehezebb, gyorsabb volt a játék, ezáltal lett még érdekesebb.  A későbbi évek során a játékkínálat ezekre a gépekre bővűlt, és általában a legtöbbjük a Nintendotól volt ismert (pl. a tankos, ami a Battle City klónja volt, ha valaki emlékszik rá) A kijelzője a szokásos volt mindig, a nagyobb részen volt a játékfelület, mellette pedig az eredmények és más információk (pontok, szint) voltak láthatóak.  És természetesen fekete színből állt az egész játék. Visszavonom a múltkori kijelentésemet, hogy fekete-fehér lett volna, mert én fehér színre nem emlékszem!!!

http://www.geekalerts.com/u/tetris-gold-game.jpg

A későbbi évek során nem csak a játékkínálat bővűlt a gépeken, hanem egyre több formája is született. Nekem 2000 körül volt egy számítógépalakú "tetrisz" gépem is, melyen már nagyon sok játék volt megtalálható, pl. a már fentebb emlegetett "Battle City"-klón, mely kasszasikert aratott nálam és osztálytársaim között. Azon túl, hogy 999 játék volt rajta megtalálható- na persze a legtöbb egy játéknak az 50 féle variációja volt- számtalan olyan játék volt, amit megunni egyhamar nem lehetett.

 

Egy lövöldözős játék is volt, amiben a játék célja az, hogy a fentről lefele érkező pontokat, egy ágyúval (ez is egy pontból állt, mármint az ágyú) folyamatosan elkellett tüntetnünk és ez minduntalan így zajlott... csakhogy ennél a játéknál lehetett azt megcsinálni, amit az elődökön nem, hogy kipörgethetted a a pontszámlálót. Így megtudhattad, hogy mennyi pontot is érhetsz el MAXIMÁLISAN.

Szóval a Tetrisz-t mint gép, nagyjából mindenki ismerte. Anno 1000 Ft körül lehetett megvásárolni nagyon sok helyen, de a piacon pár 100 Ft-ért lehetett kapni vagy alkudni.  Egyébként 2 db elemmel működött.
És hogy lehet-e még kapni? Nos, én már nem sok helyen látom kitéve. Ezt kedves Olvasóim, ti kommenteljétek meg nekem, hogy lehet-e kapni vagy sem. 

Felhívás: Eme Tetrisz bejegyzést saját ismereteim alapján készítettem. Ha valaki tud még más egyéb információt, pláne ami kimaradt, azt megkérném ossza meg velem ennél a bejegyzésnél. Főleg ha képetek van a ti gépetekről, talán egy galériát is csinálnék a Tetrisz gépeitekből. Képeket az Email címemre várnám.

Ja..., és még kellene a Battle City- klónjáról is, mert öröm lenne viszontlátnom azt a játékot. :)

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wormspcjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr542307350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csuszi kukac · http://wormspcjatekok.blog.hu/ 2010.09.19. 19:43:47

De szép a fekete, téglalap alakú kis gép. Tetszetős. Lehet be is szerzek egyet :D A teszt zseniális. Üdv: Csuszi

TomLion 2011.01.07. 17:13:19

Én egy nagy Tetrisz fan vagyok. megkértem anyámat, hogy ha véletlenül találna egy Tetrisz-t, akkor vegyen, mert volt nekünk régen egy pár de azok tönkrementek. Arra is nagyon jó a Tetrisz, ha véletlenül nem tudok a gépnél lenni akkor csak előveszem a játékot és órákig tudok vele játszani. Megemlítem, hogy 17 éves vagyok és szerintem nem ciki ezzel a játékkal játszani. Megemlíteném azt is, hogy egy Bame Boy-nak még jobban tudnék örülni.

TomLion 2011.01.07. 17:16:13

Azt még elfelejtettem leírni, hogy a Tetrisz-t csak 300 Ft-ért vette az anyám ami semmi a többi kézi konzolos gépekhez képest. Egy PSP kerül 40-50 ezerbe, a Tetrisz meg csak nyavalyás 300 Ft-ba. Ezt az árat érje el bármelyik játékgép. Erre semmi sem lesz képes.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2011.01.07. 18:21:16

@TomLion: Na igen a Tetrisz-el hosszú időt el lehet tölteni...de egy Game Boy-t már én is akartam;) PSP-m meg már van. A Tetrisz nem drága manapság! Nézd, én 22 vagyok, de még én is Tetriszeznék, na persze ha lenne:D:D
süti beállítások módosítása