Worms 2: A kukacok visszatérnek (2/2: Befejező rész) - WORMS - PC játékok magazin

WORMS - PC játékok magazin

A blog létesítésére egy barátom csomó Armageddonos játéka adta az ötletet. A blog lényege? A főbb-főbb téma a Wormssel kapcsolatban lesz, de a blog kitér egyéb játékrovatokra, friss hírekre és videókra is. A blog egyénisége? Rengeteg egyéni rovattal foglalkozom a blogon belül. És ez évről-évre egyre csak bővülni fog. Mivel a blog a magazin megjelölést kapta, ezért úgy kell tekinteni rá mintha egy online újságot olvasnál a játékok és a worms terén, környezetszennyezés és papír nélkül. Ráadásul mindennap. Tartsatok velem mindennap akármilyen hülyeséggel, itt a Worms - PC játékok magazin!-ban. (Ha ti is megakartok osztani valamit: bolong_17@freemail.hu címemre tegyétek meg) A blog kategóriája: Tech-humor

WORMS Chat

AZ ÉN VIDEÓM! (Felhívás)

Sziasztok! Ezúttal a blog videókat is fogad. Tehát ha készítettetek egy játék vagy konzolbemutatót, de nem mertétek bemutatni itt megtehetitek. Ezzel reklámozom a videóitokat. Küldjetek be minél többet az E-mailemre:) Publikálás ha érkezik videó: 20:00

Mobiltelefonos játékok rovata!

Utolsó kommentek

Worms 2: A kukacok visszatérnek (2/2: Befejező rész)

2011.10.15. 22:31 :: Ernő88

2010. március 15.-e... egy időpont, mely abból a szempontból jelentős, hogy ekkor készült el a Worms 2 játékot bemutató több részes sorozatom első része. Akkori időkben, főleg a lustaságom miatt, szinte az összes játéktesztet több részesre terveztem, és úgy gondoltam, ez így nagyon jó lesz. Mai fejjel már úgy gondolom, nem. Így a tavaly márciusban megírt első rész után következik az utolsó, ebben pedig összesűrítem azokat a gondolatokat, amiket elvileg több részben taglaltam volna. Na de miért csak most íródott meg a teszt? Mikor anno feltelepítettem a játékot, hogy kipróbáljam és tapasztalataimból játéktesztet írjak belőle, már akkor nehezen tudtam elindítani gépemen, és úgy gondoltam egy ideig hagyom a fenébe, letöltöm majd máshonnan, addig folytatom más rovatokkal. Teltek múltak a hónapok, később aztán egy-két kommentben jogosan tették fel azt a kérdést, hogy mikor óhajtanám már folytatni végre, mire én azt válaszoltam...."hamarosan, még egy kis türelmet kérek"! Azóta lassan eltelt egy év, és még mindig befejezetlen a Worms 2 teszt. Úgyhogy itt az ideje, hogy méltó lezárást kapjon, és megemlítsek róla egy pár fontos dolgot. Hátha kedvet kap a kedves olvasó a játékhoz.

A Worms 2-őt az első résszel nem igazán lehet összehasonlítani. Mégpedig azért, mert hihetetlen nagy újításokat vittek véghez a készítők az első részhez képest. Felújított grafika, küldetések, kibővített fegyvertár és még sok újdonság jellemzi a 2. részt. Viszont van egy másik folytatás, amire mondhatnám, hogy ennek a nagy tesója, ez pedig a később megjelent Worms Armageddon. A két játék olyannyira hasonlít egymásra, hogy biztos akadna olyan, aki szerint egyáltalán nincs is különbség, erre viszont azt kell mondjam:de van, és ezt egy veterán worms játékos is megmondaná. Tulajdonképpen az Armageddon egy modernebb, felújított, és kibővített verziója a most bemutatott 2. résznek.
Ahogy a képen is láthatjátok a menü végtelenül leegyszerűsített, nekem nem igazán tetszett. Az opciókban minden átlagos dolgot beállíthatunk, mint pl. hangbeállítások, irányítás beállítások stb. Kiemelném, hogy a játékba küldetéseket is tettek végre a készítők, ami ugyancsak a magas színvonalat növeli.

A worms-sorozat mégsem a küldetések miatt sokak nagy kedvence. Ugyanis ha valaki ezeket végig viszi, egy idő után megunja azt is, ha csak a gép ellen veheti fel a harcot, ezért van a multiplayer, ahol egy gépen, egy vagy akár több haverunkkal is játszhatunk úgy, hogy ha valaki befejezte a körét, átadjuk a billentyűzetet annak, aki épp soron következik. És már itt, a 2. részben megjelenik a neten keresztül történő játék, ahol többnyire olyanok ellen vehetjük fel a kesztyűt, akiket nem is ismerünk. Az Online játék során új ismeretségekre, barátokra is szert tehetünk. Számítanunk kell arra, hogy interneten vannak nálunk jobb játékosok is. Ez egy köztudott tény, viszont akadnak olyanok, akik ezt nem tudják elfogadni, és odáig fajul a dolog, hogy a másikat -akit nem is ismer- sértegeti játék közben a chaten. Ilyenkor azt tudom ajánlani, ne figyeljetek oda, ti ne legyetek olyanok, esetleg ha ti hoztátok létre a szervert és zavar, lépjetek ki belőle. Nem mindenki ilyen persze, de vannak ilyen játékosok is.
Csapatunknak és kukacainknak nevet adhatunk, hogy mit az csak a fantáziára van bízva. A játék elkezdése előtt beállíthatjuk, hogy milyen pályán, milyen fegyverekkel és melyik csapattal törjünk borsot a másik (esetleg a többiek) orra alá. Megjelennek új játékmódok is, így több fajta szórakozást biztosít a játék.
A Worms 2-ben számos fegyver van, az Armageddonhoz képest persze jóval kevesebb,  de akad olyan is, amivel az Armában nem találkozhatunk (Homing Cluster Bomb, Homing Air Strike, Cloned Sheep). Sokak kedvence, a rettegett banán és a szamár (donkey) azért benne van, ezekkel vigyázni, mert nagy csapást tudnak mérni, és nehogy esetleg a célzó személy járjon pórul.
Rengeteg pálya van, amely egytől-egyig szépen kidolgozott, ha viszont nem akarunk az alap pályák közül választani, akkor a gép is generálhat véletlenszerűen egyet. Ha elindítunk egy sima játékot, észrevehetjük, hogy alacsony felbontás és sokkal szebb grafika jellemzi elődjéhez képest. Ezen kívül a kukacoknak hangja is van, de ez nem újdonság, hisz már az első részben is megszólalnak. Ha volt egy érdekes támadásunk, azt a gép visszajátssza nekünk, ezt igen pofásnak találtam. Plusz pont a vicces kiírásokért, amelyeket akkor olvashatunk ha kinyiffannak a kukacok. A játéknak akkor van vége, ha csak egy csapat (vagy minimum egy kukac) marad talpon a végére. De mi történik, ha egy kukac sincs már a pályán? Ilyen is elképzelhető, ez úgy történhet meg, ha valaki az utolsó körre rosszul mérte fel a dolgokat, és olyan csapást mért, amivel még ő maga sem számolt (pl. Armában a dupla sebzéses armageddon csapás). Sima játékon kívül vannak más játéktípusok is, mint pl a Shoppa, ami merően más szabályokat kíván. Itt az a lényeg, hogy minden kör elején megjelenik egy fegyver láda, ezt nekünk be kell gyűjteni, és csak ezután támadhatunk az ellenségre. A bonyodalmat tetézi, hogy csak kötélről támadhatunk, és roppant kevés idő áll rendelkezésünkre. Természetesen a kör végét jelző idő beállíthatő magasabbra is. A shoppához némi kötéltudás is szükséges, ezt idővel meg lehet tanulni, ha magunktól nem nagyon menne, vannak olyan játékosok, akik szívesen segítenek beletanulni, ezen kívül pár trükköt is elárulhatnak.
A Worms 2 játékmenete végtelenül egyszerű, az irányítás nincs túlbonyolítva, könnyű beletanulni. Egy fránya rossz tulajdonsága van csupán a játéknak, de általánosan az egész worms-sorozatnak: méghozzá, hogy hamar rá lehet szokni, de leszokni ennél nehezebb. Úgyhogy aki elkezdi és olvassa ezen cikkemet, annak azt tudom ajánlani, előtte gondolkodjon.... gondolkodjon és tegye fel magában a kérdést, "valóban el akarom kezdeni?". Ha mégis belevág, akkor kellemes időtöltést kívánok hozzá.

Összegezvén a dolgokat a Worms 2, az első részhez képest hihetetlen mennyiségű és minőségű újításon ment keresztül. Rengeteg dologgal ki van bővítve, és ez még semmi a később megjelenő Worms Armageddonhoz vagy a Worms World Party-hoz képest, és ezekhez is célszerű hasonlítani a most bemutatott játékot. Én azt ajánlom, mindenki próbálja ki ezt, de aki igazi szórakozásra vágyik, annak szigorúan a Worms Armageddon ajánlott. Legközelebb az utóbb emlegetett játékot mutatnám be nektek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wormspcjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr573305901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása