Ma részletes információt és érdekességeket olvashattok, a GameCube játékkonzolról, ami nem egy rossz konzol volt, és ma sem az. Örülnék én egy ilyennek. Ti nem? Vagy már nektek is van? Írjatok véleményt, vagy bővítsétek ki az információt. (Az információk különböző oldalakról vannak) Jó olvasgatást kívánok nektek.És várom eme konzollal rendelkezőket a blogra.
NINTENDO GAMECUBE (2002. MÁJUS 3*)
*EU-s megjelenés!
Fontos tudni, hogy a Nintendo negyedik játékkonzolja ez. A Nintendo 64 utódja és a WII elődje. A GameCube az első olyan Nintendo konzol, ami optikai adattárolót használ kártyák és kazetták helyett. (Azok a régi sárgakazettás idők, visszasírom- a szerk Ernő88) Az Xbox és a PS2 adattárolóival szemben, a GameCube miniDVD alapú lemezt használ.
A harmadik olyan Nintendo konzol, ami támogatja az internetes játékot. Sőőőőt aki nem tudná, a Nintendo Game Boy Advance-t is rá lehet kötni.
MARKETINGJE!
Mint minden terméknek, ennek is volt ám reklámja. A Nintendo több módon is reklámozta a GameCube-ot. A kiadás idejében a GameCube szlogenje a „Born to Play” (Játékra született) volt. A korai reklámokban egy forgó kocka volt látható ami átalakult a GameCube logójává. Ez a játékok trailerjei után is látható. Később a Nintendo a „Who Are You?” (Ki vagy?) szlogennel reklámozta a konzolját. A legtöbb „Who Are You?” reklám a Nintendo saját játékait mutatta be, a külsős fejlesztőknek fizetniük kellett a Nintendónak, hogy reklámozzák a játékaikat.
HARDWARE
A GameCubot hasonlóan a Nintendo 64-hez, több színben adták ki. A konzol két színben, az „Indigo”-ban és a „Jet Black”-ben volt elérhető. Később limitált példányszámban kiadták a „Platinum” színű konzolokat. (Orange Spice színváltozatot, csak Japánban adták ki)
A GameCube modellszáma, a DOL-001 és a DOL-101 a Dolphin kódnévre való utalás. A hivatalos kiegészítők is sorozatszáma is a DOL betűkkel kezdődik. Egy másik Dolphin-ra való utalás a Flipper nevű processzor. A Panasonic is adott ki hivatalosan licencelt GameCube-ot ami képes volt lejátszani a DVD-t. Ezt viszont Panasonic Q-nak hívják.
A Nintendo legfőbb célja az volt, hogy eme konzolra ellentétben elődjével a Nintendo 64-el, könnyen lehessen rá játékokat fejleszteni, de a riválisokkal szemben se maradjon alul.
A fejlesztői konzolok neve: GameCube NR Reader. Ezeknek a verzióknak a modellszámai a DOT betűkkel kezdődtek. Az NR Readerek nem játsszák le a GameCube játékokat csak ha a Nintendo NR íróval lettek kiírva.
MEMÓRIA, HÁTTÉRTÁR
Hasonlóan a PS2-höz a GameCube is memóriakártyákat használ a játékok mentéseinek tárolásához. A GameCube memóriakártyák több különböző méretben kaphatóak. Hivatalosan hármat adtak ki: 59 blokkosat (4 Mbit/512 KB, szürke), 251 blokkosat (16 Mbit/2 MB, fekete) és 1019 blokkosat (64 Mbit/8 MB, fehér). A PS2-höz hasonlóan két memóriakártya bemenet van a konzolon.
A Nintendo GameCube Game Disc-et a Matsushita készítette a Nintendo számára. A Nintendo azért választotta ezt a lemezt, hogy megakadályozza a kalózkodást és így a DVD gyártóknak sem kellett fizetniük. Vannak olyan játékok amik a hangok és mozik nagy mennyisége miatt nem fértek rá egy lemezre Huszonöt ilyen játékot adtak ki.
A Nintendo a 2004 május után gyártott GameCube-okba nem szerelt digitális AV-csatlakozót, mert a konzol tulajdonosainak csak 1 százaléka használta ezt a funkciót.
(A műszaki egységeit most nem sorolnám fel, de kiemelem a teljes rendszermemóriáját, ami 43 MB). Foglalkozzunk tovább a kontrollerjével.
KONTROLLER
A sima GameCube kontroller úgy lett tervezve, hogy kényelmesen elférjen a játékos kezében. Összesen nyolc gomb, két analóg kar és egy D-pad található rajta. Bal oldalon az egyik analóg kar és alatta a D-pad található, jobb oldalon pedig az (szokásos) A, B, X és Y gombok és ezek alatt a C kar található. A Start és a Pause gombok a kontroller közepén találhatók.
A kontroller tetején az analóg L és R és a digitális Z gomb található. Az L és R gombok képesek analóg és digitális üzemmódban is működni.
NYERESÉG vagy VESZTESÉG?
A Nintendónak nem sikerült a Nintendo 64 miatt elveszített játékosokat visszacsábítani. Alulmaradt riválisaival szemben is, hiszen a PS2-ből és az Xbox-ból is sokkal több fogyott. A Nintendo „családbarát” üzletpolitikája és a külsős fejlesztők hiánya miatt maradt alul a riválisaival szemben.
A GameCube az internetes játékok terén is rosszabbul teljesített mint riválisai. Gyakran az internetet is támogató multi-platform játékokat GameCubera internetes játékmód nélkül adták ki.
A GameCube legtöbb játéka a Nintendo saját fejlesztése. Érdekesség: Az EA sportjátékaiból több fogyott GameCube-on, mint PS2-ön vagy Xboxon. Az Eidos Interactive 2003 szeptemberben kijelentette, hogy ő nem fejleszt több játékot GameCubera a magas veszteségek miatt!!!! Az utána következő árcsökkentés, és a Legend of the Zelda: Collector's Edition-nek köszönhetően, valamivel nőttek az eladások.
Sőőőt egyes fejlesztők (Ubisoft, THQ) még 2007-ben is adott ki játékot a GameCube-ra.
Online játékok!!!
A GameCube internetes játékaihoz GameCube Modem Adapterre vagy Broadband Adapterre van szükség. Csak 4 játék támogatta az internetes játékot (pl. Homeland). Sajnos ezen kevés játékoknak is, 2007 áprilisában megszüntették internetes támogatásukat.
EGYÉB ÉRDEKESSÉGEK
- Fogadtatása: A GameCube-ból közel 22 millió darab kelt el, ezzel alulmaradva közel 140 millióval a PS2-vel szemben.
- Az IGN szerint (2009 szempember) a GameCube a 16. legsikeresebb játékkonzol lett.
- GameCube játékok: A GameCube-ból közel 22 millió darab kelt el, 2008 júniusig.
- Generáció: 6. generációs játékkonzol
- Európában eladott darabok száma: 4,77 millió!
- A legtöbbet fogyott: Észak-Amerika 12-94 millió eladott darabszámmal.
KOMMENTEM
Végszóként hozzátűzöm nagyon sajnálatos ami ezzel a konzollal történt, hiszen nem a legrosszabb konzolról van szó. Tény ami tény nem vitték úgy mint a cukrot, (több ok miatt is) de hozzon boldogságot azok számára akik rendelkeznek eme nagyszerü konzollal. Kellemes játékkal töltött pilanatot a GameCube-al nektek.
Sziasztok!
Utolsó kommentek