Manapság egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a számítógépes játékoknál a grafikára. Arra törekszenek egyes játékok készítői, hogy az adott játékuk a lehető legélethűbb legyen, és nem kevés energiát kell fektetni emiatt a grafikára. Mai fogalomtáramban a számítógépes grafikáról ejtenék pár információt:
Számítógépes grafika
Kezdetben a számítógépekben nem létezett grafikai ábrázolás. Csakis szöveggel fejeztek ki mindent. Előbb az első vonalak jöttek létre, majd a különböző formák, és így megszülethetett a kétdimenziós ábrázolás. Egy idő után persze a számítógép teljesítményének növekedésével létrejöhetett a háromdimenziós ábrázolás. A számítógép grafikai tudásának növekedése, legfőképp a szórakoztatóipar számára vált szükségessé. Az első számítógépes játékok hamar elkészültek, ezek szintén szöveges rendszerrel működtek. Ahogy mondtam a bevezetőben is, egyre nagyobb volt az igény arra, hogy szebb és jobb játékokat készítsenek el, egyre jobb grafikával.
- Az 1980-as évek a 2D-s grafikai megjelenítés virág kora. Megjelentek az egyre több színben pompázó játékok. Ezután jelenhettek meg a 3D-s játékok, persze az első ilyen játékok még igen kezdetlegesnek mondhatóak, hiszen az akkori számítógépek hardverei még nem voltak képesek valóban 3D-nek nevezhető teret létrehozni. A legismertebb 3D-s játék ami a 90'-es években jelent meg a DOOM és a Quake!
Forrás: Wikipedia
Utolsó kommentek